卒業式---Ms.Eriko

金曜日は3週間留学のエリコさんの卒業式でした。

何と人生初めての海外!にも関わらず、毎日とってもアクティブに行動されていました。
休日には朝早くからお一人でオスロブ(ジンベイザメが見れるスポット)に行かれたり、現地フード探しに街に出かけたり、教会に行って現地の人とコミュニケーションを取られたりと、とても充実された時間を過ごされていました。
何事にも一生懸命なエリコさん。スピーチでは、留学半ば英語力が思うように伸びないことに焦りを感じ、泣いてしまったことを明かして下さいました。
先生のあたたかい励ましの言葉などを思い出し、涙ぐまれながらも最後まで堂々とスピーチを終えられました。
またお会いできる日を楽しみにしています。この度はありがとうございました。

Ms.Eriko stayed for three weeks.She has never been abroad,but she wasn’t scared of all the things.She went to oslobe to see the whale sharks,went to downtown to eat local foods,and went to church.She always tries hard in everything.She told us that she was impatient because she couldn’t see any improvement of her English skill.Her teacher encouraged her.During her speech she had tears in her eyes,but see made her speech with a dignified attitude.Thank you very much.We hope to see you soon.